Polityka prywatności

Home / Polityka prywatności

POLITYKI PRYWATNOŚCI

Niniejsze polityki określają zasady przetwarzania danych osobowych Pacjentów i Użytkowników strony internetowej BalsamMedica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie www.balsam-medica.pl , a także Fanpage BalsamMedica Sp. z o.o. na portalach społecznościowych Facebook i Instagram.

Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) i ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Spis treści:

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych pacjentów

  2. Polityka prywatności strony internetowej

  3. Polityka cookies

  4. Polityka Fanpage

ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PACJENTÓW

Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. xxx w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”), informuję że:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest BalsamMedica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Goleszowska 1 /U5, 01-249 Warszawa, NIP 5273070628, REGON 52609716200000, KRS 0001052377.

  2. Państwa dane osobowe przetwarzane będą:

    1. na podstawie art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – w celu diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej, leczenia i zarzadzania systemami i usługami opieki zdrowotnej (w tym m. in. prowadzenie dokumentacji medycznej, rejestracja, koordynacja wizyt, przypomnienia o wizytach, odbieranie i archiwizacja oświadczeń woli, utrzymanie systemu teleinformatycznego),

    2. na podstawie art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – w celu profilaktyki zdrowotnej, w tym w celu informowania o możliwości udzielenia świadczeń zdrowotnych, informowania o wydarzeniach prozdrowotnych, przesyłania materiałów edukacyjnych i zaproszeń na badania,

    3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO i art. 9 ust. 2 lit. f RODO – w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami,

    4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w celu zabezpieczenia prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym m. in.: polegających na utrzymywaniu sprawnych i bezpiecznych systemów teleinformatycznych – poprzez zapewnianie ciągłości działania i bezpieczeństwa danych, obsługę zgłoszeń, serwisowanie sprzętu i systemów teleinformatycznych, a nadto na polegających na zapewnieniu bezpieczeństwa w siedzibie Administratora – poprzez prowadzenie monitoringu pomieszczeń ogólnodostępnych w siedzibie Administratora,

    5. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w celu marketingu produktów/ usług Administratora.

  3. Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być osoby i podmioty uprawnione do dostępu do dokumentacji medycznej. W sytuacji prowadzenia Państwa dokumentacji medycznej w formie elektronicznej, odbiorcą danych będzie nadto dostawca usługi hostingu danych medycznych. W sytuacji dokonania przez Państwa rejestracji online lub za pośrednictwem portalu znanylekarz.pl, odbiorcą danych będzie dostawca usługi hostingu danych związanych z procesem rejestracji online lub dostawca hostingu danych dla portalu znanylekarz.pl. W sytuacji przekazania przez Państwa danych osobowych w korespondencji e-mail lub przez formularz kontaktowy na stronie internetowej, odbiorcą danych będzie dostawca usługi hostingu strony internetowej i poczty elektronicznej. W razie ujawnienia Państwa danych w dokumentacji księgowej – odbiorcą danych będzie podmiot prowadzący obsługę księgową Administratora. W razie konieczności dochodzenia przez Administratora roszczeń lub obrony przed roszczeniami, odbiorcą danych będzie kancelaria prawna.

  4. Państwa dane osobowe przechowywane będą w okresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania tj. 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w dokumentacji medycznej. Dane przechowywane mogą być nadto do upływu terminu przedawnienia roszczeń przysługujących Administratorowi i przeciwko Administratorowi. W zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody – dane przechowywane będą do czasu wycofania zgody.

  5. Podanie danych osobowych w części w jakiej wynika z mocy prawa tj. ustawy o działalności leczniczej i ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta jest obligatoryjne. Brak podania danych osobowych będzie skutkował koniecznością odstąpienia od udzielenia świadczeń zdrowotnych, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w przepisach prawa.

  6. Podanie danych osobowych w części nie wynikającej z mocy prawa jest dobrowolne, ale może być niezbędne do wykonania umowy, której są Państwo stroną, lub do podjęcia działań na Państwa żądanie, przed zawarciem umowy.

  7. Przysługuje Państwu prawo do dostępu do danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania (poprawiania) i uzupełnienia danych, żądania usunięcia danych, z wyłączeniem danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej prowadzonej i przechowywanej przez okres wynikający z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, żądania ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z wyłączeniem danych przetwarzanych w ramach dokumentacji medycznej prowadzonej i przechowywanej przez okres wynikający z przepisów prawa powszechnie obowiązującego, wycofania zgody na przetwarzanie w zakresie, w jakim dane przetwarzane są na podstawie zgody.

  8. Zgodę na przetwarzanie danych wycofać można w każdym czasie w formie pisemnej w siedzibie Administratora lub przez wysłanie wiadomości e-mail na adres: […]. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

  9. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy RODO.

  10. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane przez Administratora do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

  11. Decyzje Administratora nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany, a Państwa dane nie są profilowane.

POLITYKA PRYWATNOŚCI STRONY INTERNETOWEJ

Kto jest Administratorem danych?

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem ze strony www.balsam-medica.pl , jest BalsamMedica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Goleszowska 1 /U5, 01-249 Warszawa, NIP 5273070628, REGON 52609716200000, KRS 0001052377.

Wszelkie pytania i żądania związane z ochroną danych osobowych kierować należy pisemnie na adres korespondencyjny Administratora lub na adres e-mail: […].

Jakie dane są przetwarzane?

W związku z korzystaniem ze strony internetowej, przetwarzane są dane:

  1. udostępnione przez Użytkownika dobrowolnie – w treści formularza kontaktowego i checkboxów,

  2. rejestrowane automatycznie, zawarte w plikach cookies – więcej o zasadach przetwarzania danych zbieranych automatycznie w części Polityka cookies.

Na jakiej podstawie przetwarzane są dane?

Dane udostępnione przez Użytkownika w formularzu kontaktowym i w checkboxach przetwarzane są:

  1. na podstawie art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – w celu zapewnienia opieki zdrowotnej i zarzadzania systemami i usługami opieki zdrowotnej (w tym m. in. rejestracja, koordynacja wizyt, przypomnienia o wizytach, odbieranie i archiwizacja oświadczeń woli, utrzymanie systemu teleinformatycznego),

  2. na podstawie art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – w celu profilaktyki zdrowotnej, w tym w celu informowania o możliwości udzielenia świadczeń zdrowotnych, informowania o wydarzeniach prozdrowotnych, przesyłania materiałów edukacyjnych i zaproszeń na badania,

  3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO i art. 9 ust. 2 lit. f RODO – w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami,

  4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w celu zabezpieczenia prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym m. in.: polegających na utrzymywaniu sprawnych i bezpiecznych systemów teleinformatycznych – poprzez zapewnianie ciągłości działania i bezpieczeństwa danych, obsługę zgłoszeń, serwisowanie sprzętu i systemów teleinformatycznych, a nadto na polegających na zapewnieniu bezpieczeństwa w siedzibie Administratora – poprzez prowadzenie monitoringu pomieszczeń ogólnodostępnych w siedzibie Administratora,

  5. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w celu marketingu produktów/ usług Administratora.

Komu udostępniane są dane?

W związku z korzystaniem przez Administratora z zewnętrznego dostawcy usług hostingu poczty elektronicznej i strony internetowej, podmiotem przetwarzającym dane związane z użytkowaniem strony będą dostawcy usług hostingu.

W razie skorzystania z umieszczonego na stronie odnośnika do Fanpage w portalach społecznościowych, współadministratorami danych Użytkownika związanych z korzystaniem z portali będą właściciele portali. Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych w związku z korzystaniem z Fanpage, w części Polityka Fanpage.

Jak długo przechowywane są dane?

Dane przechowywane są do czasu przedawnienia się potencjalnych roszczeń Użytkownika związanych ze skierowanym do Administratora pytaniem i udzieloną odpowiedzią. W zakresie danych udostępnionych na podstawie zgody – dane przechowywane są do czasu wycofania zgody na ich przetwarzanie.

Jakie uprawnienia przysługują Użytkownikowi?

Udostępniając dane, Użytkownik ma prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) danych, prawo do żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, przenoszenia danych i wycofania zgody na przetwarzanie w zakresie, w jakim dane przetwarzane są na podstawie zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem

Aby skorzystać z przysługujących praw, skontaktować się należy z Administratorem pisemnie na adres korespondencyjny lub poprzez wysłanie wiadomości na adres email: […]

Czy przetwarzanie podlega kontroli organu nadzorczego?

W razie uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy prawa, prócz możliwości skontaktowania się Administratorem, Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Profilowanie danych

Decyzje Administratora co do przetwarzania danych nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany. Dane Użytkowników nie są profilowane.

POLITYKA COOKIES

Kto jest Administratorem danych?

Podmiotem umieszczającym na urządzeniach Użytkownika pliki cookies i Administratorem danych osobowych z nich pochodzących, jest BalsamMedica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Goleszowska 1 /U5, 01-249 Warszawa, NIP 5273070628, REGON 52609716200000, KRS 0001052377.

Wszelkie pytania i żądania związane z ochroną danych osobowych kierować należy pisemnie na adres korespondencyjny Administratora lub na adres e-mail: […].

Co to są pliki cookies?

Pliki cookies to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, telefonie), przeznaczone do korzystania ze strony internetowej. Pliki zawierają oznaczenie strony, z której pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu Użytkownika i unikalny numer.

Do czego służą pliki cookies?

Pliki cookies pozwalają na wygodniejsze korzystanie ze strony, m. in. przez dostosowanie jej zawartości do ustawień wykorzystywanego przez Użytkownika urządzenia. Pliki mogą także służyć do tworzenia statystyk korzystania ze strony, pozwalających na jej dostosowywanie do potrzeb użytkowników.

Jakie rodzaje plików cookies są stosowane?

W ramach strony stosowane są różne rodzaje plików cookies:

  • niezbędne pliki cookies – umożliwiające korzystanie z dostępnych na stronie usług,

  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa – pozwalające na wykrywanie nadużyć,

  • wydajnościowe pliki cookies – umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze strony internetowej,

  • funkcjonalne pliki cookies – umożliwiające zapamiętanie stosowanych przez Użytkownika ustawień i dostosowanie strony do jego preferencji,

  • statystyczne pliki cookies – pozwalające na prowadzenie statystyk korzystania ze strony,

  • reklamowe pliki cookies – pozwalające na dostarczanie Użytkownikowi treści reklamowych dostosowanych do ujawnionych zainteresowań.

Czy możliwe jest wyłączenie stosowania plików cookies?

W większości przypadków, przeglądarki internetowe automatycznie dopuszczają przechowywanie na urządzeniu Użytkownika plików cookies. W każdym czasie, Użytkownik może zmienić te domyślne ustawienia, w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w przeglądarce lub być każdorazowo informowanym o umieszczeniu na urządzeniu plików cookies. Szczegółowe sposoby regulowania dostępu plików cookies dostępne są w ustawieniach używanej przez Użytkownika przeglądarki internetowej.

Czy możliwe jest korzystanie ze strony bez plików cookies?

Korzystnie ze strony z ograniczonym stosowaniem plików cookies może utrudnić lub częściowo uniemożliwić korzystanie ze strony internetowej.

POLITYKA FANPAGE

Kto jest Administratorem danych?

Administratorem części danych osobowych przetwarzanych w związku z korzystaniem z Fanpage BalsamMedica Sp. z o.o. na portalach Facebook i Instagram, jest BalsamMedica Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Goleszowska 1 /U5, 01-249 Warszawa, NIP 5273070628, REGON 52609716200000, KRS 0001052377.

Wszelkie pytania i żądania związane z ochroną danych osobowych kierować należy pisemnie na adres korespondencyjny Administratora lub na adres e-mail: […].

Administratorem danych związanych z korzystaniem z wymienionych portali społecznościowych jest także właściciel portali, na podstawie zawartej przez Użytkownika umowy o korzystanie z portalu.

Czyje dane są przetwarzane?

W związku z prowadzeniem Fanpage na portalach społecznościowych Facebook i Instagram, Administrator przetwarza dane osób, które w szczególności: subskrybują Fanpage poprzez kliknięcie ikon „Lubię to” lub „Obserwuj”, opublikowały swój komentarz na Fanpage, polubiły przez kliknięcie ikony „Lubię to”, udostępniły lub skomentowały jakąkolwiek treść lub aktywność na Fanpage, wysłały do Administratora wiadomość prywatną przy pomocy narzędzi komunikacyjnych dostarczanych przez portale społecznościowe.

Jakie dane są przetwarzane?

Z uwagi na zasady korzystania z portali społecznościowych, przetwarzane są co najmniej: imię, nazwisko, identyfikator i zdjęcie profilowe Użytkownika. Przetwarzane będą także pozostałe dane udostępniane Administratorowi przez Użytkownika.

Na jakiej podstawie przetwarzane są dane?

Dane udostępnione przez Użytkownika przetwarzane są:

  1. na podstawie art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – w celu zapewnienia opieki zdrowotnej i zarzadzania systemami i usługami opieki zdrowotnej (w tym m. in. rejestracja, koordynacja wizyt, przypomnienia o wizytach, odbieranie i archiwizacja oświadczeń woli, utrzymanie systemu teleinformatycznego),

  2. na podstawie art. 9 ust 2 lit. h RODO w zw. z art. 3 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku praw pacjenta – w celu profilaktyki zdrowotnej, w tym w celu informowania o możliwości udzielenia świadczeń zdrowotnych, informowania o wydarzeniach prozdrowotnych, przesyłania materiałów edukacyjnych i zaproszeń na badania,

  3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO i art. 9 ust. 2 lit. f RODO – w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami,

  4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO – w celu zabezpieczenia prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym m. in.: polegających na prowadzeniu Fanpage na portalach społecznościowych Facebook i Instagram, na zasadach określonych przez te portale, utrzymywaniu sprawnych i bezpiecznych systemów teleinformatycznych – poprzez zapewnianie ciągłości działania i bezpieczeństwa danych, obsługę zgłoszeń, serwisowanie sprzętu i systemów teleinformatycznych, a nadto na polegających na zapewnieniu bezpieczeństwa w siedzibie Administratora – poprzez prowadzenie monitoringu pomieszczeń ogólnodostępnych w siedzibie Administratora,

  5. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w celu marketingu produktów/ usług Administratora.

Komu udostępniane są dane?

Administrator nie przekazuje danych, których jest administratorem do państw trzecich – poza obszar Europejskiego Obszaru Ekonomicznego. Administratorami danych związanych z korzystaniem z portali społecznościowych, są także właściciele portali. Dane, których administratorami są właściciele portali, mogą zostać przekazane do państw trzecich, na podstawie i na zasadach zawartej przez Użytkownika umowy o korzystanie z portalu.

Jak długo przechowywane są dane?

W przypadku danych udostępnionych przez Użytkownika w związku z korzystaniem z portali społecznościowych, dane przetwarzane są zwykle do czasu zakończenia obserwowania przez Użytkownika danego Fanpage. Dane przechowywane mogą być także do chwili realizacji celu, dla którego zostaną udostępnione, ewentualnie – do czasu przedawnienia się potencjalnych roszczeń Użytkownika związanych z tym celem.

Jakie uprawnienia przysługują Użytkownikowi?

Udostępniając dane, Użytkownik ma prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) danych, prawo do żądania usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych i prawo do przenoszenia danych.

Aby skorzystać z przysługujących praw, skontaktować się należy z Administratorem pisemnie na adres korespondencyjny lub poprzez wysłanie wiadomości na adres email: […].

Czy przetwarzanie podlega kontroli organu nadzorczego?

W razie uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa, prócz możliwości skontaktowania się Administratorem, Użytkownik ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.